Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.11.2007 13:03 - Пътуването
Автор: arcana Категория: Лични дневници   
Прочетен: 661 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 16.12.2007 19:16


Помниш ли онова пътуване във времето, далеч от всчичко и всички – без страх? Мисля, че това пътуване ме отвлече наистина назад във времето. Много спомени се завърнаха в отдавна забравени късчета на паметта ми. Новите се опитаха неуспешно да ги превземат. Върнах се назад, много назад, в дните, когато нещата от живота ме докосваха и им мпозволявах да ме формират, да ме удрят, да ме изправят и повалят, да ме трогват и парализират. Днес тези спомени са сладко-горчива носталгия по отдавна свършилото.

Това стана на нашето пътуване. Виеха се завоите нагоре и все нагоре. Дърветата спускаха перестите си сенки нада нас, а ние пътувахме. Беше сюрреалистично. Всичко стана както си го предтсавях. Пътят оживява пред очите ни под ритъма на музиката. Усещам с всяка фибра на тялотот си огромното усилие да изгубя контрол над сдържаността си и да позволя на този нов спомен да ме обгърне – да е както преди – всяка нота на мястото си, чакаща бъдещи сълзи да бъдат проляти и усмивки да бъдат раздавани, всяка сянка запечатна в очите ми, за да ме заведе отново някои ден на това същото пътуване – нашето пътуване. Крия детския си ентусиазъм зад слънчевите очила, купени специално за случея, все пак сега съм “зряла жена”, не ми отива припряност и щастлив кикот в момент на хубава песен. А очите греят. Ние сме на нашето пътуане, то се случи – далеч от света и другите хора – то си е само наше.

Спираме за минута, ти да пушиш, а аз се втурвам надолу по хълма. Тревата е пожълтяла и боцка, мирише на приключения, а аз поглъщам жадно аромата и. Поглеждам те отдалече, а ти си толкова мъничък. Малко човече с микроскопична цигарка в далечината. Заобичвам те още повече. Искам да се втурна към тебе и да започнем да се търкаляме в тревата като малките деца. Пак я помирисвам – да си кажем чао – и тръгвам кум теб. Дама съм, радостта не ми отива. Потеглихме.

Шеметно пътуване.

Много хора дойдоха с нас на краината дестинация – хубава поляна с малко до никакви дървета. Повечето от тях си имаха палатки, иглута или каквото им се намери под ръка, ние обаче си имахме палат. Въртяха ми се мисли в главата колко красиво може да бъде, колко топла ще е нощта. Точно като в сънищата. Пълната луна изливаше магия, като че из ведро, а ние се смяхме без спир. Тук в тъмното на лунната поляна пътуването ние прие съвсем нов облик – не вървеше вече само напред – разпръскваше деиствителността и изкривявяше сетивата. Желана наркоза на спомен. Толкова ми липсваха спомениете, а луната си вървеше по небосклона все по-уморена, готова да заспи в леглото си, вероятно сама.

Оказа се, че нощта бе изпълнена с грозни видения на страх и разочарование. Сигурно за това ти остана да се грееш на огъня. Големи кафеви нощни пеперуди носеха вятър на крилата си, а аз се реех в безмислени сънища, без спомен и без трепет. Студено беше.

Сутринта не беше по-различна. Грозна жега. Умиращи щурци в жълтата трева. Тази не мирише на приключения. С тебе малко си говорим, спи ни се. Целият ден спи, а аз жадувам луната. Имам чувството, че нашето пътуване вече не е наше, изплъзва се , убягав ми. Не искам да го пусна. Мисля и премислям, отново и отново, за пътя, за сенките и за чайката Джонатан. Неговиат неспиращ полет, все нагоре. Завиждам му. Макар и отритнат тои бе намерил своето пътуване, бе открил Вселена там дето няма нищо и никои, и бе оставил само себична пустош след себе си – там дето цял Свят кипи. Колко хубаво е синъото небе и колко златна е тревата. Връшам се пак на наща поляна, не ме е страх, не искам да съжалявам, че не съм изживяла това време.

Там ме чака край. Нашето пътуване е свършило. Вече нямаме палат и всяка надежда да ти разкажа за спомените, които сякаш бързам да получа в аванс, се изпарява. Събираме си багажа, готови да се върнем обратно към света. Не искам, знам, че и ти не искаш... и потегляме в другата посока. Той света може да почака и за него има време. Вие се пътя пред нас, а аз вече не си мисля за нощните пеперуди. Те са носители на спиритуалистично знание. Разпръскват прашеца от крилете си и, ако имаш душа да отвориш за тях, могат да те дарят с истински сънища на познание. Аз нямах душа за тях. Имах сетива само за нас, за нашето пътуване и за виещият се път – право през сърцето ми.

Стигнахме в старата селска къща. Носеше нонази типична миризма на детство, когато с жадни очи скачаш в ръцете на баба, грабваш бонбон и хукваш да играеш навън. Тази миризма ме преследва на много места и до сега, няма нищо общо с пътуването ни, но някак, без дори да остави диря след себе си, се прокрадва в съзнанието ми и сега вече знам със сигурност – аз получих този спомен. Няма да забравя това пътуване. То няма да се стопи и няма един ден да изглежда сякаш някои друг го е изживял. Ние го изживяваме. То е наше и е много различно – далеч от всичко реално и тривиално. Товарът на тревогите е отпаднал, може и никога не е бил там, знам ли? Покапалите по двора плодове пръскат сладост, вече отдавна презрели, не носят радостна свежест, само аромат на слънце. Покрит е пътят ни със сладки сокове и мирише на детсво. Така и трябваше да буде – без тъга...

Исках да те прегърна, още там и тогава, още в тая сладостна къща. Не го направих, достраша ме. Исках да оставя това на теб. Исках ти бъдеш силен за двама. Исках да бъдеш свободен както никога до сега. Ако ти бях казала щях да отнема тая свобода, която толкова исках да е твоя. Реших да не ти казвам нищо, реших да не давам обяснения. Втърнах се надолу по виешите се завои на нашето пътуване (вече не се издигаха нагоре, и сенки нямаше, и мелодя - пустош), за да се слеят най-сетне тия наши толкова различни пътища. Ти каза не. Отхвурли всичко. Даже не си знаел, че ние с теб сме на пътуване, по-различно от живота и света. В крайна сметка получих онова, което исках – спомени – ярки, гореши. Пълни с изпепеляващи искри на срам, умора и страх. Срам. Унижение. Ти така си беше решил. И не се излъгах, когато видях колко силен можеш да бъдеш – за двама. Излъгах се когато си пожелах това. Твоята сила не беше щастие, не беше златна трева или мелодия на спомен, и сън не беше. Пътуването свурши преди да е започнало... 

Нощните пеперуди пръскат ли пръскат златистия прашец на познание от крилата си, стига да имаш душа за тях.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: arcana
Категория: Лични дневници
Прочетен: 25019
Постинги: 3
Коментари: 4
Гласове: 36
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930